Alan Chehab imparteix classes de llaüt àrab, buzuki, baglama turc i baix elèctric a l’Escola de Música Shine de Barcelona.
Ha estudiat amb grans mestres com Ahmad Al Khatib, Adel Salameh, Efrén Lopez i Alexandros Papadimitrakis, entre d’altres. Ofereix concerts en diferents projectes musicals, amb estils que van des dels més tradicionals fins a la fusió de jazz oriental.
Com a professor de llaüt àrab (oud) de diferents nivells, ensenya diverses tècniques de mà dreta i esquerra, risha / mizrab (pua), maqamat (la manera com s’utilitzen les escales), taqsim (improvisació instrumental), cançons tradicionals i els seus diferents estils d’execució i ornamentació dins de les cançons.
El seu estil d’ensenyament és principalment l’àrab, però combina diferents tècniques d’altres tradicions musicals, com les de l’estil turc.